#Новини

Правове обґрунтування законності будівництва ЖК Синергія Сіті

 

«СИНЕРГІЯ» проти інформаційних вірусів

Не дозволяйте собою маніпулювати – перевіряйте факти!

 

Ірпінь – передмістя Києва, яке є одним з найкращих сателітів столиці. Місто динамічно розвивається за рахунок природного та міграційного приросту населення. Зокрема, Ірпінь прийняв рекордну кількість переселенців зі сходу України, вони знайшли тут нову домівку. Також до нашого міста приїжджають молоді сім’ї, які не мають змоги придбати житло у столиці. Тому в Ірпені виник великий запит на житлову нерухомість. А запит, як відомо, породжує пропозицію. Тому будівельна група «СИНЕРГІЯ» запропонувала вигідне рішення – якісне житло за розумними цінами.

«СИНЕРГІЯ» – це один з девелоперів, який займається реалізацією будівельних проєктів саме в Ірпені. Засновники компанії також мешкають в Ірпені, тому зацікавлені створювати у місті комфортний простір для життя. Компанія вже реалізувала тут більше 10-ти комерційних та соціальних об’єктів, які свідчать про високі стандарти будівництва та соціальну відповідальність девелопера.

Зокрема, БГ «СИНЕРГІЯ» збудувала в Ірпені дитячі садочки, парки, сквери. Заплановано будівництво школи на 1300 місць. Введення в експлуатацію школи відбудеться одночасно з першою чергою будівництва ЖК «СИНЕРГІЯ СІТІ». Однак проти створення комплексу виступають псевдоактивісти та псевдоекологи. На жаль, їхня діяльність наразі більше схожа на рейдерство.

Можливо, нашим опонентам не подобається те, що БГ «СИНЕРГІЯ» за 5 років стала однією з найуспішніших компаній регіону в галузі будівництва. Тому проти нас ведуть брудні інформаційні кампанії із залученням так званих «активістів», «екологів», містечкових «правоохоронних та судових органів». Таким чином, вони намагаються блокувати масштабний проєкт будівництва ЖК «СИНЕРГІЯ СІТІ», який включає в себе відкриття школи.

Опоненти спекулюють на кількох тезах, перекручують факти, маніпулюють даними. Ми вважаємо, що інформаційна гігієна важлива, тому публікуємо чіткі роз’яснення, щоб наші клієнти та усі споживачі інформації не стали жертвами фейкових новин.

1. Земельні ділянки (кадастрові номери 3210900000:01:170:1125, 3210900000:01:170:1126, 3210900000:01:170:1127, 3210900000:01:170:1128 та 3210900000:01:170:1129) ніби то знаходяться за межами м. Ірпінь.

З цього приводу слід зазначити, що Рішенням сесії Ірпінської міської ради Київської області від 18.02.2016 №541-8-VІІ «Про розробку детального плану території забудови кварталу міста Ірпінь обмеженого вул. Маяковського, пров. Озерний, вул. Достоєвського та вул. Гайдара»  було вирішено розробити детальний план території житлової та громадської забудови кварталу міста Ірпінь, обмеженого вул. Маяковського, пров. Озерний, вул. Достоєвського та вул. Гайдара. Відповідно до вказаного рішення земельні ділянки, що входять до вищезазначеного кварталу, віднесені до категорії житлової та громадської забудови.

Прокурор-заступник керівника Києво-Святошинської місцевої прокуратури звернувся до суду з адміністративним позовом до Ірпінської міської ради Київської області про визнання протиправними та скасування вищезазначеного рішення, який мотивував тим, що земельні ділянки, відповідно до листів  управління Держгеокадастру в місті Ірпені, знаходяться поза межами населеного пункту м. Ірпінь, а тому рішення щодо затвердження детального плану територій, відповідно до ч.2  ст. 19 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», повинно прийматись районною державною адміністрацією.

Однак, Постановою Ірпінського міського суду від 13.09.2017 р. у справі №367/6388/16-а (http://reyestr.court.gov.ua/Review/69187160), залишеною без змін Постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 01 лютого 2018 року (http://reyestr.court.gov.ua/Review/71978340), було відмовлено в задоволенні позову прокуратури через його необґрунтованість.

Як зазначено в рішенні суду, сам факт знаходження вищезазначених земельних ділянок в межах міста Ірпеня  випливає з системного тлумачення Земельного Кодексу України, Закону України Про державний земельний кадастр, Державного класифікатору об'єктів адміністративно-територіального устрою України ДК 014-96 та Тимчасових методичних вказівок щодо присвоєння кадастрових номерів земельним ділянкам для ведення державного земельного кадастру, схваленими Протоколом НТР Держкомзему України від 26.01.1998 № 1;

Крім того, факт знаходження вищезазначених земельних ділянок в межах міста Ірпеня підтверджується такими, що набули законної сили рішеннями Київського окружного адміністративного суду від 21.02.2018 року у справі № 810/4343/17 та Ірпінського районного суду Київської області від 13.09.2017 року, що залишене без змін постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 01.02.2018 року, у справі № 367/6388/16-а.

Рішенням виконкому Київської обласної Ради депутатів трудящих від 28 жовтня 1968 року № 791 були встановлені адміністративні межі, зокрема, Ірпінської міської Ради обласного підпорядкування, до яких віднесено міста і селища: Ірпінь, Буча, Ворзель, Гостомель, Коцюбинське.

Судом також прийнято до уваги наданий Ірпінською міською радою лист Виконавчого комітету Ірпінської міської ради депутатів трудящих від 01 листопада 1968 року № 586, у якому зазначено, що по місту Ірпінь розроблена документація про визначення меж.

Зокрема, суд зробив висновок про те, що земельні ділянки, які є предметом розгляду, знаходяться на території безпосередньо міста Ірпеня і не відносяться до земель Києво-Святошинського району, або будь-якого іншого суміжного населеного пункту, а листи управління Держгеокадастру в місті Ірпені № 99-1017-99.4-492/2-16 від 12.08.2016 р. та № 99-1017-99.4-503/2-16 від 18.08.2016 р. не ґрунтуються на нормах чинного законодавства та існуючому адміністративно-територіальному устрої України, тому суд не приймає їх до уваги.

Факт розташування земельних ділянок в межах міста Ірпеня встановлено також рішенням Київського окружного адміністративного суду від 21.02.2018 у справі № 810/4343/17  http://reyestr.court.gov.ua/Review/72588527, яке набрало законної сили.

Зазначені докази вказують на те, що межі міста Ірпеня були визначені задовго до прийняття Земельного кодексу України від 25 жовтня 2001 року та Закону України «Про землеустрій» від 22 травня 2003 року. Вказані нормативно-правові акти не містять вимог про необхідність повторного визначення меж населених пунктів відповідно до визначеного у них порядку.

2. Земельні ділянки нібито відносяться до особливо цінних земель сільськогосподарського призначення, заплавних меліорованих земель і цільове призначення змінювати не можна було.

Рішеннями сесії Ірпінської міської ради Київської області від 30.11.2017 за № 3009-43-VII, 3010-43-VII, 3011-43-VII, 3012-43-VII, 3013-43-VII було затверджено проєкти землеустрою щодо відведення земельних ділянок приватної власності (кадастрові номери 3210900000:01:170:1125, 3210900000:01:170:1126, 3210900000:01:170:1127, 3210900000:01:170:1128 та 3210900000:01:170:1129)  цільове призначення яких змінюється з ведення особистого селянського господарства на будівництво і обслуговування багатоквартирного житлового будинку.

Не погоджуючись з вказаними рішеннями Ірпінської міської ради, Києво-Святошинська місцева прокуратура звернулась до Київського окружного адміністративного суду з позовами про їхнє скасування.

За вказаними позовами прокуратури були відкриті провадження у адміністративних справах №№ 810/883/18, 810/884/18, 810/885/18, 810/886/18, 810/887/18.

В обґрунтування своїх позовних вимог прокуратура посилалась на наступні обставини:

1)  земельні ділянки знаходяться за межами м. Ірпінь, а межі м. Ірпінь взагалі не визначені, тому Ірпінська міська рада не мала права приймати будь-яких рішень щодо таких земельних ділянок;

2)  земельні ділянки відноситься до заплавних меліорованих земель загальнодержавної осушувально-зволожувальної системи річки Ірпінь та потрапляють до захисних смуг відведення каналів та взагалі не можуть передаватись у приватну власність;

3)  земельної ділянки раніше перебували у власності ТОВ «Агрофірма «Рубежівська», а на відчуження і зміну цільового призначення земельної ділянки, що була сформована за рахунок земельних ділянок-паїв та належала ТОВ «Агрофірма «Рубежівська» діяв мораторій, передбачений п. 15 перехідних положень Земельного кодексу України.

Однак, розглянувши подані прокуратурою позовні заяви, суди відмовили позивачу у всіх випадках, оскільки прокуратура не довела факту віднесення земельних ділянок до заплавних меліорованих земель загальнодержавної осушувально-зволожувальної системи річки Ірпінь та їхнього потрапляння до захисних смуг відведення каналів. 

Відповідні рішення судів ґрунтуються на наступному: 

Земельні ділянки, які є предметом розгляду, були складовими частинами земельної ділянки площею 15 га, що до продажу перебувала у власності ТОВ «Агрофірма «Рубежівська» та мала цільове призначення «для ведення підсобного господарства», яке виникло на підставі протоколу загальних зборів пайовиків - членів КСП «Агрофірма «Рубежівська» від 30 грудня 2004 року. 

Під час розгляду справ, у судовому порядку було встановлено, що земельні ділянки не підпадають під дію мораторію на продаж землі, адже на час прийняття оскаржуваних рішень вона не мала цільового призначення «для ведення товарного сільськогосподарського виробництва» та не відносилася до земельних ділянок, виділених в натурі (на місцевості) власникам земельних часток (паїв) для ведення особистого селянського господарства.

Сам договір купівлі-продажу земельної ділянки від 17 грудня 2008 року був укладений без порушення законодавства України.

Суд також прийняв до уваги надану Ірпінською міською рада Київської області копію рішення від 28 грудня 2017 року № 3149-44- VII, згідно якого внутрішньогосподарську меліоративну систему було прийнято на баланс ради. Також суд прийняв до уваги службову записку головного архітектора відділу містобудування та архітектури від 04 травня 2018 року № 113, аерофотознімання земельних ділянок станом на травень 2018 року та викопіювання з топофотографічного плану м. Ірпінь на підтвердження того, що земельні ділянки знаходиться у межах м. Ірпінь та не потрапляють до захисних смуг відведення каналів.

Таким чином, жодні доводи прокуратури не знайшли свого підтвердження під час розгляду відповідних адміністративних справ, суди винесли рішення про відмову в задоволенні таких позовних вимог і залишили в силі відповідні рішення Ірпінської міської ради щодо зміни цільового призначення земельних ділянок, на яких здійснюється будівництво ЖК «СИНЕРГІЯ СІТІ».

З текстами вказаних судових рішень можна ознайомитись за посиланнями:

http://reyestr.court.gov.ua/Review/76026906

http://reyestr.court.gov.ua/Review/79263691

http://reyestr.court.gov.ua/Review/83828783

http://reyestr.court.gov.ua/Review/76629179

http://reyestr.court.gov.ua/Review/76026813

http://reyestr.court.gov.ua/Review/78493627

http://reyestr.court.gov.ua/Review/74868298

http://reyestr.court.gov.ua/Review/78230553

Всі зазначені рішення є такими, що набули законної сили та залишені без змін судами вищої інстанції.

3. Щодо прийняття Ірпінською міською радою рішення № 4574-62-VII від 19.02.2018р. про затвердження містобудівної документації – оновлення Генерального плану м. Ірпінь Київської області».

Вказане рішення не впливає на дозвільну документацію з будівництва на зазначених земельних ділянках, оскільки прийняте після того, як змовник будівництва отримав всі необхідні дозвільні документи.

Однак, слід зазначити, що вказане рішення є чинним і ніким не скасоване на поточний момент, тому всі розповіді зацікавлених осіб про його незаконність є маніпулятивними та як мінімум передчасними, оскільки це рішення на поточний момент оскаржується в судовому порядку і необхідно дочекатись рішення суду з цього приводу.

4. Щодо перевірки у вересні-жовтні Департаментом ДАБІ у Київській області додержання вимог містобудівного законодавства при проведенні будівництва  ЖК «СИНЕРГІЯ СІТІ».

Так, дійсно, така перевірка мала місце, однак проведена вона була незаконно без присутності замовника будівництва, що унеможливило надання необхідних підтверджуючих документів, які спростували б відповідні висновки Акту перевірки.

В судовому порядку дії посадових осіб Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області щодо проведення позапланової перевірки були визнані протиправними. А припис Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил та припис Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області про зупинення підготовчих та будівельних робіт визнані протиправними та скасовані.

Так само було визнано протиправними та скасовано постанови про накладання штрафів.

З текстами вказаних судових рішень можна ознайомитись за посиланнями:

http://reyestr.court.gov.ua/Review/89061748

http://reyestr.court.gov.ua/Review/88330330

http://reyestr.court.gov.ua/Review/88625346

 

Правда на нашому боці! Дякуємо за увагу!



Поділитися:
Інші новини
Задати питання онлайн
Замовити зворотній дзвінок